My little web

Online eszköztár kisvállalkozóknak

Hello itt!

hanna2.jpgHanna vagyok, a My Little Web bloggere. Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy segítsek azoknak a kisvállalkozóknak, akik nem tudnak nagy összegeket áldozni online megjelenésükre, viszont elég kurázsit éreznek magukban ahhoz, hogy létrehozzanak egy weboldalt, hirdetéseket és kampányokat indítsanak, közösséget építsenek vagy akár arculatot tervezzenek maguknak - mindezt akár teljesen ingyenes eszközökkel!

Megmutatom hogy milyen ingyenes tartalomkészítési és webes megjelenési lehetőségek érhetők el, hogyan kell létrehozni a semmiből egy blogot, néhány óra alatt egy önálló wordpress oldalt, vagy akár egy egész webshopot. Mivel az interneten számos, ingyenes eszköz áll rendelkezésre, a legtöbb kezdő vállalkozó - ideje teljében - saját maga készítheti el teljes online arculatát, minimális költségekkel.

Mire számíthatsz?

Megosztom veled azokat a tapasztalatokat, melyeket az elmúlt 4 évben szereztem, miközben magamnak és másoknak egyszerű, wordpress oldalakat hoztam létre, sőt, sokszor töltöttem meg tartalommal, például szövegekkel, grafikus tartalmakkal. Vállalkozásaim mentén kénytelen voltam beletanulni a közösségi média felületek kezelésébe, a márkaépítésbe, az online marketingbe. Ezen a blogon minden tartalom ingyenesen hozzáférhető, mert szeretnélek motiválni arra, hogy saját magad vedd kézbe vállalkozásod online kommunikációját! Szerintem ez izgalmas és kreatív és rengeteget fogsz tanulni belőle, plusz rákényszerít arra, hogy vállalkozásod mentén végiggondolj olyan dolgokat, amiket amúgy, indulásnál talán nem gondolnál végig.

Mi a történetem?

Talán kíváncsi vagy rá, hogy mi az én történetem? Bölcsész egyetemi diplomával a zsebemben, honnan vettem a bátorságot, hogy weboldalt készítsek, fejlesztői tanulmányok nélkül? Hogyan képeztem magam online, hogyan tudtam ingyenes eszközökkel egész tűrhető oldalakat és online tartalmakat kreálni - magamnak és másoknak is?

A webes jelenlét eszközeinek használatát teljesen autodidakta módon tanultam meg. Elmúltam már 30, amikor az első wordpress oldalamat webre vittem, tehát mondhatjuk, hogy nem vagyok Z generációs, akinek a kisujjában van az online megjelenés. Az első, még egyedileg fejlesztett weboldalamért, úgy jó 10 éve, 200.000 Ft-ot fizettem két fejlesztőnek, akik cukik voltak, jó fejek voltak, de korántsem tudták megvalósítani az elképzeléseimet. Mivel hozzá sem tudtam szagolni a témához, beletörődtem, amikor egy kérésre azt mondták, ezt nem lehet megoldani, még akkor is, ha az a dolog volt az egész ötlet sava-borsa. Mondhatom, elég nehéz volt feldolgozni, hogy az akkori fizetésemhez képest igen nagy összegért egy olyan oldalt kaptam, aminek csak egy részét tudtam saját kezűleg szerkeszteni, az oldal design-ja teljesen adott volt (még a betűtípuson sem tudtam változtatni) és technikailag egyáltalán em tudta azt, amire kitaláltam.

Mivel a teljes koncepcióm a webes megjelenésre épült (ez egy kerékpártúra oldal volt), az ötlet sajnos elbukott, nem tudtam látogatókat generálni az oldalra, meg hát bedőlt az eredeti elképzelésem, na meg egyáltalán nem tudtam marketingelni magam. Néhány évvel később, mikor próbáltam életet lehelni az oldalba, láttam, hogy egy konkurens oldal lemásolta és megvalósította a koncepciómat és lenyúlta a szövegeim egy részét... Na akkor kiakadtam és azt gondoltam, ezért ugyan érdemes volt dolgozni és beruházni.. Nagyon elkeseredtem, de ez motivált arra, hogy újra nekivágjak, új weboldalak létrehozásának, viszont tanultam az esetből és azt gondoltam, nem fizetek másnak, hogy azt mondja: ezt nem tudom megcsinálni. Egyszerű oldalakat hozok létre, melyek tartalmat adó felületek, nem kell nagy technikai eszköztár hozzájuk, viszont akár nulla forintból is működnek. Vagyis: nem egy technikai ötletre alapoztam, hanem a tartalomra, és ehhez saját oldalt készítettem magamnak.

Először megpróbálkoztam ingyenes, viszont nagyon felhasználóbarát rendszerekkel, például a WIX-szel, ami egész jól működött, csak éppen rájöttem, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából semmit sem ér (mégis sok embernek jó lehet egy ilyen megoldás, de erről majd később.) Igazából más ügyfelek kéréseinek kiszolgálása vitt arra, hogy megtanuljam a wordpress rendszert kezelni, ahol akár egy egész webshopot telepíteni lehet, ingyenes alkalmazások segítségével.

Izgalmasan hangzik? Az is, és ez még csak az eleje! Ha egyszer nekivágsz, rájössz, hogy az online jelenlét valójában idő és lelkesedés, és nem pénz kérdése! Bejegyzéseimben megmutatom, hogy tudsz vállalkozásodnak, márkádnak könnyen kezelhető és stílusos megjelenést kreálni a neten, minimális költségekkel. Ugyanakkor leszögezném, most és mindörökre, hogy nem vagyok fejlesztő, tehát nem foglak tudni megtanítani telefonos alkalmazások fejlesztésére, egyedi webes megoldások lefejlesztésére. Akkor gyere velem az úton, ha online megjelenésed márkád reklámja, képekkel, szövegekkel, videókkal, tehát egyszerű, tartalom alapú felületeket akarsz létrehozni magadnak - kisvállalkozó, szolgáltató, vagy kiskereskedő vagy, esetleg a szüleid/párod/saját magad éttermét, vendégházát, csempeboltját, szappanfőzdéjét akarod megmutatni a neten.

Benne vagy?

My little web

Webes gyorstalpaló kisvállalkozóknak. Itt a helyed, ha nincs pénzed webfejlesztőre, vagy marketingesre, ha szeretnél vállalkozásodnak online jelenlétet gyorsan és szinten ingyen!

SZERZŐI JOGOK

Az oldal teljes tartalmát szerzői jogok védik. A fotók forrása: http://pexels.com

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása